Spotify شخصیت شما را از موزیکی که گوش می‌کنید آنالیز می‌کند

اخیراً Spotify قابلیت جدیدی به نام Spotify.me اضافه کرده که از روی‌ داده‌های شما و موزیکی که گوش می‌کنید می‌تواند شخصیت شما را آنالیز کند.

البته این امکان برای کاربران طراحی نشده، چون نیازی نیست که Spotify  به شما گوشزد کند که بیش از چند بار در روز موزیک خاصی را گوش کردید یا کل زمستان موزیک غمگین گوش کردید!

در واقع این امکان Spotify ارزش آماری دارد، Spotify این داده‌ها درباره عادت‌های موسیقی افراد را به شرکت‌ها و مؤسسات دیگر می‌فروشد.

در گزارش مرتبطی به نام «درک افراد از موسیقی که گوش می‌کنند»  تیم Spotify اطلاعات موزیک 140 میلیون کاربر را مورد آنالیز قرارداد تا سایر عاداتشان در زندگی را کشف کند.

در این گزارش سه شاخص مختلف برای گوش کردن به موسیقی تعیین شد: Discovery یا کشف؛ چقدر در طول روز افراد به دنبال موزیک جدید می‌گردند، Diversity یا تنوع؛ طیف موزیکی که افراد گوش می‌کنند، و Tilt؛ میزان وابستگی افراد به یک موزیک.

بر اساس اینکه افراد در چه درجه‌ای از این شاخص‌ها قرار گرفته‌اند می‌توان سبک زندگی یا عادات روزانه آن‌ها را تعیین کرد. برای مثال افراد Eclectic یا بی‌تفاوت افرادی‌اند که سلیقه موسیقی خاصی ندارند و تمایل بیشتری به گوش دادن به رادیو و تماشای تلویزیون دارند، درحالی‌ که افراد Easy-Goer یا کسانی که مشکل‌پسند نیستند تمایل بیشتری به ورزش روزانه دارند. افراد Curator یا وابسته به موزیک خاص که پلی لیست خاصی را گوش می‌کنند، تمایل بیشتری به بازی‌های ویدئویی دارند. دسته دیگری از افراد که Reliable هستند و یک موزیک را بارها و بارها گوش می‌کنند، طبق آمار بیش از بقیه افراد نوشابه انرژی‌زا مصرف می‌کنند.

البته این موضوع همیشه صادق نیست، اما طبق آمار Spotify به نظر می‌رسد که سلیقه موسیقی افراد حرفه‌ای زیادی در رابطه با شخصیتشان دارد.

 

اشتراک در شبکه های اجتماعی

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ستاره دار* اجباری هستند.