جایگاه اپل در بازار هوشمند‌سازی تجهیزات خانه

بارکلی امروز در تحقیقات خود راجع به شرکت‌های فعال در بازار تجهیزات هوشمند‌سازی خانه به بررسی پتانسیل کمپانی اپل و جایگاه آن در این صنعت پرداخت.

بارکلی معتقد است که اپل در آینده نه‌چندان دور به یکی از بازیگران اصلی بازار تجهیزات هوشمندسازی خانه تبدیل می‌شود و این بخش به‌زودی به منبع اصلی درآمد کمپانی اپل تبدیل می‌شود.

در این تحقیق بارکلی چند ویژگی اصلی iOS ، HomeKit و Siri را در تلاش برای ارتقای صنعت هوشمندسازی خانه مورد بررسی قرار داده است. به نظر تحلیلگران بارکلی، علی‌رغم آن که به نظر می‌رسد «هوم پاد» یکی از اجزای اصلی و هسته‌ای «محصولات هوشمندسازی خانه» کمپانی اپل است، این‌طور نیست  و سیری در جایگاه بهتری قرار دارد.

محققان بارکلی در این تحقیق همچنین در یک مقایسه اجمالی اپل با آمازون در صنعت «هوشمندسازی خانه» به این نتیجه رسیده‌اند که موقعیت اپل از آمازون بهتر است. دلیل این نتیجه‌گیری آن‌ها این است که در حال حاضر سیری کمپانی اپل که آن نیز یکی از محصولات صنعت هوشمند سازی خانه است، روی بیش از 700 میلیون گوشی نصب است. این نکته که گوشی آیفون همیشه همراه کاربر است، برگ برنده اپل در هوشمندسازی خانه است. باوجودی که میزان فروش Echo شرکت آمازون روزبه‌روز در حال افزایش است اما سیری اپل که همیشه در آیفون کاربر همراه اوست شانس بیشتری برای جلب محبوبیت بین کاربران دارد.

نکته دیگری که محققان بارکلی در بررسی جایگاه اپل در هوشمندسازی خانه از آن به‌عنوان برگ برنده اپل یاد کردند، تمایل کاربران iOS به ماندن در اکوسیستم iOS است. کسانی که گوشی یا آیپد یا سایر محصولات سیستم‌ عامل iOS را دارند مسلماً ترجیح می‌دهند برای هوشمندسازی خانه خود نیز از اکوسیستم iOS استفاده کنند.

محققان بارکلی معتقدند که اپل در حاضر نمی‌تواند به افزایش درآمد از طریق صنعت هوشمندسازی خانه چشم داشته باشد. اما این صنعت در آینده مطمئناً برای اپل منبع درآمد بسیار خوبی خواهد بود، تا جایی که حتی ممکن است سایر راهه‌ای کسب درآمد اپل را در چشمش کوچک جلوه دهد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

درباره من: متولد 1368- لیسانس مترجمی زبان انگلیسی- علاقمند به نوشتن و ترجمه

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ستاره دار* اجباری هستند.