سیاست اپل در برابر اپلیکیشن های Adblocker

تعدادی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های Adblocker از سیاست اپل برای جلوگیری از عرضه این اپلیکیشن ها در اپ‌استور اظهار نارضایتی کرده‌اند. اخیراً دسترسی توسعه‌دهندگان یکی از این اپلیکیشن ها با نام Weblock برای آپلود نسخه جدید محدود شده است. از طرفی دیگر اپل ادعا کرده که Weblock از بند 4.2 قوانین توسعه‌دهندگان App Store تخطی کرده است.

توسعه‌دهنده این اپلیکیشن‌ ادعا می‌کند که در برابر اعتراض او اپل پاسخ داده که اپلیکیشن‌های عرضه شده در اپ استور، باید به‌تنهایی دارای محتوا و رابط کاربری مشخص باشد و بازسازی یک وب‌سایت دیگر و ارائه آن به کاربر از نظر اپل قابل‌ قبول نیست. اپل در ادامه پاسخ به این توسعه‌دهنده گفته که اگر برنامه موردنظر منحصربه‌فرد و دارای رابط کاربری قابل‌ قبول برای یک اپلیکیشن‌ نباشد، آن برنامه به اپ‌استور تعلق نخواهد داشت و اپل آن را پاک خواهد کرد.

این اقدام Apple اعتراض بسیاری از توسعه‌دهندگان و کاربران این‌گونه اپلیکیشن‌ها را در برداشته که نهایتاً اپل را به واکنش واداشته است. اپل در توضیح به توسعه‌دهندگان و کاربران این اپلیکیشن ها، ادعای تغییر سیاست اپل را رد کرده و ادامه داده که اقدام اخیر ناشی از خط‌مشی همیشگی اپل بوده است چرا که اپل هرگز به اپلیکیشن‌هایی که برای کنترل وب‌سایت‌ها و دیگر اپلیکیشن ها ساخته می‌شوند، اجازه ورود به اپ‌استور را نمی‌دهد. علاوه بر اینکه این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت. همچنین اپل ادعا کرده که در حال بررسی اپ‌استور برای پیدا کردن این‌گونه اپلیکیشن ها است تا در اولین فرصت آن‌ها را از اپ‌استور حذف کند.

Adblocker ها اپلیکیشن‌هایی هستند که از نمایش دادن پیام‌های تبلیغاتی در وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن های دیگر جلوگیری می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها معمولاً از بستر VPN برای کار خود استفاده می‌کنند که ممکن است امنیت اطلاعات ردوبدل شده کاربر را به خطر بیاندازند. پیش‌ از این نیز اپل در مورد مشکلات نقض حریم خصوصی این اپلیکیشن‌ها به کاربران هشدار داده بود.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

علیرضا فرجی 26 ساله - طرفدار نویسندگیِ خلاقانه - عاشق موسیقی، فیلم و تکنولوژی - به گوگل، مایکروسافت و اپل علاقه دارد و سه‌گانه پدرخوانده و ماتریکس را بهترین آثار هنری دنیا می‌داند.

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ستاره دار* اجباری هستند.