سنگاپور از Apple Pay برای بلیط وسائل نقلیه عمومی استفاده می‌کند

بخش کوچکی از مسافران وسائل نقلیه عمومی در سنگاپور به زودی می‌توانند از آیفون یا اپل واچ خود برای بلیط استفاده کنند. مدیریت ترانزیت زمینی این کشور برنامه‌ای در نظر دارد تا در سال 2018 اپل پی را به کار ببندد.

این خبر اوایل این ماه میلادی اعلام شد و قرار بود با همکاری مسترکارت برنامه استفاده از اپل پی برای خرید بلیط وسائل نقلیه عمومی استفاده شود. برنامه آزمایشی‌ای که در ماه مارچ به کمک کارت‌های اعتباری و مسترکارت، ویزا و یوروپی شروع شد دارای 100 هزار متقاضی بود که برای این برنامه آزمایشی ثبت نام کردند و در هر روز بیش از 60 هزار تراکنش با حساب خود انجام دادند.

با آمدن چهارمین عضو این برنامه آزمایشی مدیریت وسائل نقلیه عمومی سنگاپور قصد دارد از حساب‌های پولی بدون کارت بر روی تلفن‌های هوشمند استفاده کند. علاوه بر اپل پی کاربران قادر خواهند بود از سرویس‌های اندروید پی و سامسونگ پی در فصل اول 2018 استفاده کنند.

گین هون، مدیر بخش وسائل نقلیه عمومی سنگاپور اعلام کرده که با راحتی استفاده از سرویس‌های الکترونیکی و با همکاری شرکایمان در بلیط‌های حساب کاربری‌دار، این سامانه به زودی گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و به صورت دائمی و با محور پرداخت‌های الکترونیکی به کارش ادامه خواهد داد.

این سامانه به دنبال راه اندازی چنین سامانه‌ای در سال قبل در ژاپن برای خرید بلیط قطار ریلی و… با استفاده از اپل پی راه اندازی شد و در حال حاضر شهرهای بیشتری در دنیا مانند نیویورک تا اواسط 2018 قصد دارند وسائل نقلیه عمومی خود را به بلیط الکترونیکی با اپل پی و سامانه‌های شبیه مجهز کنند.

اپل همچنین از سیستم پرداخت الکترونیکی خود برای خریط بلیط هواپیما به صورت لحظه پروازی در ژاپن استفاده می‌کند. با آمدن آیفون‌های 2017 سیستمی به نام FeliCa که برای پرداخت در ژاپن استفاده می‌شد گسترده‌تر شده و کسانی که آیفون 7 و اپل واچ 2 به بالا را داشته باشند از این پس به راحتی می‌توانند در اماکن مورد نظر از اپل پی استفاده کنند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ستاره دار* اجباری هستند.