اپل، واقعیت افزوده و فروشگاه های کوچک؛ آینده سازان IKEA

Ikea و اپل در حال توسعه یک اپلیکیشن بر پایه واقعیت افزوده هستند تا به مشتریان امکان مجازی، برای چیدمان محصولات Ikea در خانه خودشان را بدهند. این شرکت امید دارد با استفاده از این اپلیکیشن مشتریان را قادر سازد تا مبلمان و دیگر محصولات را به صورت مجازی در خانه خود قرار داده و  قدرت تصمیم گیری و تسلط بهتری برای خرید داشته باشند.

این اپلیکیشن قرار است در پاییز امسال عرضه شود و مشتریان از طریق آن می توانند محصولات iKea را به صورت سه بعدی در خانه خود به نمایش در بیاورند و راحت تر از همیشه برای خرید این محصولات تصمیم گیری کنند.

اخیرا نمایندگی های سوئدی کمپانی Ikea شروع به استفاده آزمایشی از فناوری های جدید نوآورانه برای افزایش فروش خود کرده اند. نمایندگی های مذکور با توجه به فشارها و سخت گیری های این کمپانی در حوزه تجارت الکترونیک، تاکیید ویژه ای برروی آزمایشی بودن این خدمات دارند.

اپل، واقعیت مجازی و فروشگاه های کوچک؛ آینده سازان IKEA

Michael Valdsgaard، مدیرعامل حوزه دیجیتالی کمپانی اخیرا اعلام کرد: «با توجه به گسترش فناوری، دنیای امروز و همچنین انتظارات مشتریان از ما، در حال تغییر است و Ikea به طور کامل از این مسئله آگاه است. ما در تلاشیم تا خدمات کمپانی را بروز نگه داریم.» او در ادامه افزود: «ما سعی داریم تا از قابلیت های فناوری نوین تا جایی که برای کار ما مناسب است، استفاده کنیم.» با توجه به اظهار نظر این مقام ارشد Ikea می توان این گونه تصور کرد که کمپانی در حال فکر بر روی ایده های کلیدی نوین برای آینده شرکت است.  برنامه اولیه این پروژه قرار است تا سال آینده به اجرا در بیاید که به کمپانی اجازه فروش محصولات خود از طریق وب سایت های third party را می دهد.

اپل، واقعیت مجازی و فروشگاه های کوچک؛ آینده سازان IKEA

Valdsgaard در مورد این اپلیکیشن اعلام کرد که مشتریان با استفاده از این اپلیکیشن می توانند بین 500 تا 600 محصول Ikea را در خانه خود به نمایش در آورند تا روند تصمیم گیری و خرید برای آنها آسان تر شود. Ikea از فوریه امسال نمایندگی های خود در سراسر دنیا را تشویق به استفاده اپلیکیشن واقعیت مجازی کرده است که به کاربران اجازه ورود به آشپزخانه با طراحی داخلی توصیه شده iKea را می دهد.

Anders Grafstrom، از تیم دکوراسیون آشپزخانه این کمپانی در مورد این اپلیکیشن توضیح داد: «خرید تجهیزات کامل برای آشپزخانه یک سرمایه گذاری بسیار بزرگ است و ما می خواهیم مشتریان اطمینان کامل از آنچه که در حال خریدش هستند را داشته باشند.» او در ادامه افزود: «ما اعتقاد داریم که استفاده از فناوری واقعیت مجازی می تواند ابزاری فوق العاده برای به تحقق پیوستن رویا های مشتریان به حساب بیاید.» این سرویس واقعیت مجازی در حال حاضر در چهار نمایندگی کمپانی در دسترس قرار گرفته است.

اپل، واقعیت مجازی و فروشگاه های کوچک؛ آینده سازان IKEA

تمام نمایندگی های Ikea به عنوان فروشگاه هایی بزرگ در حومه شهر در ذهن مردم ثبت شده اند. اما این شرکت از سال 2015 شروع به باز کردن فروشگاه های کوچک در مراکز شهرهای بزرگ کشورهای مختلف، شامل انگلستان، کانادا، نروژ، ایتالیا، ژاپن و چین کرده است و حالا تعداد آنها به 44 عدد رسیده است. بسیاری از این فروشگاه های کوچک حتی کوچک تر از 10 درصد فروشگاه های قبلی فضا دارند. طبق ادعای یکی از مدیران این شرکت، بسیاری از نمایندگی های Ikea به دلیل بزرگ بودن و دور بودن از مرکز شهر و خارج از دسترس افراد قرار دارند. البته این کمپانی با استفاده از فناوری های هوشمند می تواند فروشگاه های کوچک را در مراکز شهر های بزرگ افتتاح کند تا افراد بیشتری به محصولات شرکت دسترسی داشته باشند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ستاره دار* اجباری هستند.