قوانین فروش آنلاین محصولات اپل در هنگ‌کنگ سخت‌گیرانه‌تر شد

اپل در اقدامی برای سفت‌ و سخت‌تر کردن قوانین فروش آنلاین محصولات خود در هنگ‌کنگ، اعلام کرد محصولاتی که بعد از 15 اوت (24 مرداد) به‌ صورت آنلاین سفارش داده شوند، پس از فروش به‌ هیچ‌ عنوان پس گرفته نمی‌شوند.

این اقدام برای جلوگیری از ورود واسطه‌ها و دلالان و ایجاد بازار سیاه محصولات اپل در هنگ‌کنگ به‌خصوص در روزهای باقیمانده به عرضه iPhone 8 به بازار صورت گرفته است. بعضی از دلالان، گوشی‌های آیفون و محصولات جدید اپل را در تعداد زیاد می‌خرند و سپس اقدام به فروش آن‌ها با قیمت بیشتر در بازار می‌کنند و در صورتی هم که نتوانند محصولی را که قبلاً از اپل خریده‌اند در بازار با قیمت بالاتر بفروشند، آن را به اپل پس می‌دهند و مجدداً پول خود را پس می‌گیرند.

اپل قبلاً با چنین مشکل مشابهی در چین مواجه شده بود. در مواقعی که محصولی قبل از اینکه به چین وارد شود در کشور دیگری عرضه شود، شما می‌توانید صف طویلی از چینی‌هایی را ببینید که قصد دارند در تعداد بالا خرید کنند و خرید خود را برای فروش به قیمت بالاتر، به کشورشان ببرند.

Apple برای جلوگیری از این کار تا به‌ حال راه‌های زیادی را امتحان کرده است. مثلاً خریداران محصولات خود را ملزم کرده پس از ثبت سفارش خود و قبل از تحویل کالا، کارت شناسایی ارائه دهند. البته این راه هم نتوانسته این مشکل را به‌طور کامل حل کند و اپل هنوز باید راه‌های دیگری را برای حل این مساله پیدا کند.

مثلاً سال پیش هم‌زمان با رونمایی از آیفون 7، اپل اعلام کرد برای پس گرفتن کالای فروخته‌ شده، درصورتی‌ که بسته‌بندی کالای مرجوعی باز شده باشد 25 درصد کل مبلغ کسر می‌شود و در صورتی‌ که بسته‌بندی باز نشده باشد 15 درصد کل مبلغ کسر می‌شود.

قانون جدید اپل برای پس نگرفتن محصول فروخته‌ شده، در حال حاضر فقط در هنگ‌کنگ اجرا می‌شود و چین فعلاً مشمول این قانون نیست.

 

اشتراک در شبکه های اجتماعی

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ستاره دار* اجباری هستند.