سیاست جدید محدودیت کننده اپل برای کاهش مزاحمت اپلیکیشن ها

سیاست گذاری جدید App Store باعث می شود تا عرصه  اپلیکیشن ها برای ایجاد مزاحمت تنگ تر شود.

هفته گذشته اپل در جریان کنفرانس WWDC 2017 از طراحی جدید App Store با ظاهر و رابط کاربری متفاوت رونمایی کرد تا بر این اساس اپل سیاست و قوانین جدیدی برای توسعه دهندگان وضع کرده باشد. طبق ادعای مدیران اپل، از این پس محدودیت های سخت گیرانه تری برای برنامه ها  اجرا می شود که طی آن  pop upهای مختلف اپلیکیشن ها به راحتی نمی توانند برای کاربران مزاحمت ایجاد کنند.

بر اساس این قوانین جدید، توسعه دهندگان دیگر قادر به نمایش پیشنهاد امتیازدهی نرم افزارها به کاربران در App Store نخواهند بود. در حقیقت این قوانین شامل دو محدودیت بزرگ خواهد بود؛ اول اینکه نرم افزارها برای نمایش درخواست امتیاز دهی باید از سیستم جدید اپل استفاده کنند و اپل این قانون را چند ماه پیش معرفی کرد که حالا به طور کلی اعمال شده است. دومین محدودیت نیز شامل سیستم تنظیم زمان بندی نشان دادن پیشنهادات است. بر همین اساس اپلیکیشن ها تنها می توانند سه بار در سال پیشنهادات خود را ارائه دهند و این قاعده شامل آپدیت ها نیز می شود. علاوه بر این در صورتی که کاربر به برنامه مورد نظر امتیاز دهد، دیگر نباید پیشنهاد امتیاز دهی به او نشان داده شود. همچنین تنظیمات iOS به گونه ای تغییر کرده که از این پس کاربران می توانند حتی نحوه نمایش پیشنهادات اپلیکیشن ها را به طور کامل خاموش کنند.

به نظر می رسد که قانون جدید اپل، یک بازی برد-برد برای کاربران و توسعه دهندگان باشد چرا که کاربران همیشه از پیشنهاد امتیاز دهی اپلیکیشن ها ناراضی بوده اند و از طرف دیگر دفعات کمتر درخواست برای امتیاز دهی، باعث مشتاق شدن هر چه بیشتر کاربران برای دادن امتیاز می شود و نهایتا منجر به بیشتر شدن امتیاز های واقعی یک برنامه می شود.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ستاره دار* اجباری هستند.