درخواست اپل از ناشران برای کاهش هزینه نشر موسیقی

اپل موزیک به دنبال کاهش هزینه نشر موسیقی است. این در حالی است که قرارداد اپل با ناشران موزیک تا چند هفته دیگر پایان می‌یابد.

کمپانی اپل در حال حاضر به دنبال کاهش هزینه های نشر موسیقی از جانب ناشران است. مذاکرات اپل با ناشران موسیقی قرارداد دو ساله ای را شامل می شود که در آن ناشران می‌توانند از سرویس اپل برای انتشار فایل‌ها و آلبوم ها استفاده کنند و مردم نیز از طریق iTunes می‌توانند تک آهنگ و آلبوم دلخواهشان را خریداری و دانلود کنند.

درخواست اپل از ناشران برای کاهش هزینه نشر موسیقی

قرارداد حال حاضر اپل با ناشران موسیقی پایان ماه جاری میلادی پایان می‌یابد. موفقیت اپل در این مذاکرات برابر با نزدیک شدن نرخ قیمت آلبوم ها و تک آهنگ ها به نرخ موسیقی های سرویس Spotify است.

در حال حاضر ناشران موسیقی در بهترین و امیدوارکننده ترین شرایط نسبت به سالهای گذشته قرار دارند. در سال گذشته سلامت صنعت موسیقی از لحاظ انتشار آلبوم ها 5.6 درصد رشد را شاهد بوده که این پیشرفت را مدیون سرویس های معتبری چون Spotify و Apple Music است.

اخیرا سرویس موزیک Spotify طی قرارداد جدیدی درصد در‌آمدش را از ناشران کاهش داد که منجر به رشد بی‌وقفه این سرویس شد. در قرارداد حال حاضر اپل، ناشران موسیقی 58 درصد حق مزدشان را در ابتدای کار از کابران سرویس اپل موزیک دریافت می‌کنند که این نرخ در قرارداد جدید Spotify از 55 درصد به 52 درصد کاهش یافته است.

درخواست اصلی ناشران موسیقی از اپل متعهد بودن به ارتقای iTunes و به دنبال آن صنعت موسیقی است، هرچند در بسیاری از کشورها هنوز استفاده از سرویس های موسیقی آن طور که باید شایع نیست؛ برای نمونه ساکنان ژاپن و آلمان عموما ترجیح می‌دهند به جای عضویت در سرویس های موزیک، آلبوم ها و موزیک ها را مستقیما خریداری کنند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ستاره دار* اجباری هستند.