تلاش اپل و کامکست برای اجاره فیلم‌ها چند هفته بعد از اکران

بر اساس گزارش اخیر بلومبرگ، مذاکرات اپل و Comcast با استودیوهای بزرگ پخش فیلم برای راه اندازی یک سرویس جدید هنوز ادامه دارد.  این دو شرکت بزرگ قصد راه‌اندازی سرویسی برای کرایه فیلم به صورت دیجیتال تنها چند هفته بعد از اکران عمومی آن را دارند. نام این سرویس (Premium Video on Demand (PVOD است.

دو استودیوی اصلی که طرف مذاکرات فعلی اپل و کامکست قرار گرفته‌اند، استودیوی Warner Bros و Universal Pictures هستند. به گفته بعضی از منابع آگاه آنها قصد دارند حتی بدون موافقت زنجیره سینما این پروژه را به ثمر برسانند. بعد از ماه‌ها مذاکره، طرفین هنوز به توافقی درباره تولید محصولات سینمایی قابل دانلود با قیمت 30 الی 50 دلار به نحوی که هردوطرف ذی‌نفع باشند، نرسیده‌اند.

موضوعات مذاکره ابعاد مختلفی دارد. موضوع بحث بعضی از استودیوها تاریخ انتشار فیلم 17 روز بعد از اکران آن روی پرده به قیمت 50 دلار یا چهار الی شش هفته بعد از اکران به قیمت 30 دلار است.

سال گذشته نیز بلومبرگ خبری درباره مذاکرات استودیوها در رابطه با راه اندازی سرویس PVOD منتشر کرد. اما گزارشی که اخیراً بلومبرگ منتشر کرده از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات استودیوها با اپل، تا اوایل سال آینده میلادی خبر می‌دهد. بر اساس این گزارش احتمالاً تا اوایل سال آتی مذاکره استودیوها با شرکای پخش ویدئویی فیلم‌ها مانند اپل و کامکست برای فروش امکان دانلود فیلم ظرف دو هفته بعد از اکران آن در سینما به نتیجه می‌رسد.

اگر چه برخی استودیوها مانند دیزنی تمایلی به همکاری در این پروژه ندارند، اما بیشتر استودیوها خود به دنبال سرویسی هستند که بتواند جایگزین نتفلیکس شود تا بدین ترتیب بخشی از سود اجاره فیلم نصیب آنها هم شود.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ستاره دار* اجباری هستند.